Heli Haapatalolle EM-pronssia!

KUKKASIDONNAN NUORTEN FLORISTIEN EUROOPAN MESTARUUSKILPAILU EUROFLEURS järjestetään neljän vuoden välein. Tänä vuonna Belgiassa järjestetyn kilpailun pronssi tuli Suomeen! Heli Haapatalo, assistenttinaan Säde Alanen, sijoittui kolmannelle sijalle Unkarin Gabor Nagyn (1. sija) ja Belgian Sören Van Laerin (2.sija)  jälkeen.

Kilpailussa tehtiin viisi kilpailutyötä. Neljä ensimmäistä työtä oli ennalta valmisteltavia, ja viimeinen kilpailutyö oli  yllätystyö. Heli ja Säde olivat harjoitelleet töitä useiden kuukausien ajan tiiviissä yhteistyössä Helin työnantajan ja valmentajan Varpu Suontaka-Lahtisen ja valmentaja Tiina Kiiskisen kanssa.

Ikaalisissa asuva Heli on menestyksekäs floristi, joka on mm. vuoden 2016 kukkasidonnan  Suomen mestari ja Suomen Kukkakauppiasliiton Vuoden Nuori Floristi 2017. Alajärveläinen Säde on myös menestynyt kilpailuissa, viimeisimpänä SM-pronssia 2017.

Suomalainen kukkasidontaosaaminen on viime vuosina ollut erittäin menestyksekästä maailmanlaajuisesti. Tästä esimerkkkeinä Helin menestys sekä Pirjo Kopin EM- ja MM-pronssimitalit vuosilta 2016 ja 2015 sekä Niina Minkkinen-Westerlundin EM-hopea 2011.

ONNITTELUT HELI, SÄDE JA KOKO TIIMI!

Lisää kilpailusta liiton Facebook-sivulta