Puheenjohtajan terveiset

TERVEISET KAUNIISTA KESKI-SUOMESTA!

Kevät alkaa olla kauneimmillaan, näemme päivä päivältä edistystä, uutta puhkeamista, uutta elämää. Nautimme siitä – tietenkin.

Kuinka on meidän oman työmme kanssa, kuinka jaksamme nähdä työstämme sen kauniin puolen, kuinka saatamme innostua nähdessämme kättemme työn jäljen? Osaammeko ilostua siitä onnistumisesta jonka asiakas meille kertoo?

Me olemme kauniiden asioiden lähettiläitä, kantakaamme tehtäväämme selkä suorana, kunnialla, eteenpäin. Näyttäkäämme kaikelle kansalle kuinka suuri voima on kauniissa kukkakimpussa, kauniisti istutetuissa ulkoruukuissa, kauniisti sommitelluissa ikkunoissa. Jakakaamme omaa sanomaamme ryhdikkäästi ja ammattitaitoisesti tuleville osaajille. Antakaamme arvoa opiskelijoille, antakaamme heille omasta ajastamme hiukan niin saamme sen moninkertaisena takasin. Pitäkäämme mielemme avoinna opinihmeelle.

Yrittäjyyden koukeroissa, ainaisessa miettimisessä, ainaisessa kehittämisessä väsyy. Väsähtää ja lysähtää. On selvää, ettei meistä kukaan jaksa loputtomiin nähdä vain kauniita asioita ottaen huomioon kiristyneen markkinatilanteen sekä epävakaan maailmantilanteen.

Kaiken vastuun alle yrittäjä väsyy, työntekijät väsyvät kiristyneeseen tilanteeseen. Tämän vuoksi on tärkeää, jopa elintärkeää, että meillä on toimiva yhdistys joka järjestää virkistäytymistapahtumia ja koulutusta sekä on olemassa hetkillä kun apua kaipaa. Suomen kukkakauppiasliiton Keski-Suomen piiri on siis polkaistu käyntiin uudemman kerran. Tärkein missio on yhdistää kauppiaat ja alan ammattiosaajat, kouluttaa alan osaajia ja tarjota mahdollisuuksia kehittyä. Tuon ensisijaisesti tärkeän asian rinnalla kulkee ymmärrettävästi huoli kauppiaiden jaksamisesta.

Nyt on meillä loistava hetki yhdistää voimamme, miettiä näkyviä tekoja tämän herkän ja kauniin erikoisammattiosaamisen säilymisen vuoksi, kukaan meistä ei yksin ehkä saa ääntään kuuluville, mutta saisimmeko sen yhdessä? Se ilmapiiri, jonka nyt luomme on meistä itsestä kiinni. Se malli ja tapa jolla nyt toimimme heijastaa hyvin nopeasti takaisin. Nyt on meidän aika!

Näillä hyvin odottavilla ja innostuneilla tunteilla lähetän teille terveiset, toivoen että saamme joukkomme kasvamaan niin suureksi, että meissä on voimaa taistella vastoinkäymisiä vastaan. Toivon teille hyvät kollegat kaikkea hyvää ja innostusta sekä kehittämisideoita arkeen, jokapäiväiseen työhömme. Oman erikoisosaamisemme puolesta on hieno saada taistella.

Piirin toimintaa pääset seuraamaan pian avattavilla FB:n sivustolla sekä ajankohtaisia tiedotteita saat liittymällä sähköpostirinkiin. Rinki on maksuton ja sinulla on aina tiedossa tulevat tapahtumat. Liiton nettisivuilla pääset tutustumaan hallitukseen sekä löydät meidän yhteystiedot.

Ota siis reippaasti yhteyttä, olemme samalla puolella.

Taina Hinskala

taina.hinskala@gmail.com