date lauantai, 24.kesäkuuta Koulutus

Koulutus

Liitto järjestää lyhytkestoista ammatillista koulutusta kukkakauppa-alalla toimiville henkilöille. Kukkasidonnan lisäksi liitto järjestää yritystoimintaan liittyviä koulutustapahtumia. Kurssit tarjotaan liiton jäsenille aina jäsenetuhintaan.

Liitto kouluttaa myös uusia sidonnanopettajia ja sidontakilpailujen tuomareita sekä järjestää täydennyskoulutusta.

Tuomarikoulutus

Tuomarikomitea järjestää uusien tuomarien koulutusta ja toimivien tuomareiden jatkokoulutusta sekä ITU-päiviä. Tuomarikomitea kartoittaa myös kansainvälistä tuomaritoimintaa ja valvoo Suomen Kukkakauppiasliiton ja sen piirien kilpailutoimitaa.  Tuomarikomitean tehtäviin kuuluu mm. SM-kilpailujen kilpailuohjeiden ja -määräysten noudattamisen valvominen sekä niiden uudistaminen ja tarkastaminen tuomaripäivien pohjalta ja hyväksyttäminen vuosittain hallituksella.

Uusittu tuomarikoe

Suomen kukkakauppiasliitto osallistui Leonardo kumppanuushankkeeseen, jonka tarkoituksena oli luoda yhtenäinen tuomaripätevyyskoe eurooppaan. Kansainvälisen kukkakauppiasjärjestön FLORINTin ja sen jäsenmaiden Englannin,Hollannin,Norjan ja Saksan kanssa toteutetun hankkeen tuloksena on syntynyt uusi tuomarikoe joka koskee kaikkia kansallisia tuomareita.
Lataa hankkeen esittely ja tuomarikokeen aikataulu pdf tiedostoina alla olevista linkeistä