date lauantai, 21.lokakuuta Vuoden Floristi

Vuoden Floristi

Jokaisen piirin hallitus valitsee jäsenistään ja jäsenliikkeissään työskentelevistä ehdokkaan Vuoden Floristiksi. Nämä ehdokkaat esitetään liiton hallitukselle huhtikuussa. Hallitus kerää ehdokkaat ja heidän nimensä ja kuvansa julkaistaan toukokuussa Floran päivänä liiton nettisivuilla, Facebookissa ja toukokuun sähköisessä jäsenkirjeessä.

Äänestää saa ketä ehdokkaista haluaa, mutta vain kerran. Vuonna 2016 hallituksen päätöksellä avattiin äänestysmahdollisuus kaikille halukkaille.  Äänestysaikaa on heinäkuun 13. päivään saakka. Vuoden Floristi julkistetaan joko Kukkakauppiaspäivillä tai jos niitä ei järjestetä, vuosikokouksessa.

Ensimmäisen kerran Vuoden Floristi seppelöitiin vuonna 1989 Kukkakauppiaspäivillä Kempeleessä. Ensimmäiseksi Vuoden Floristiksi valittiin Marita Thibblin (kuvassa) Helsingistä. Kuva: Jouni Seppänen

Vuoden Floristit

2015 Katri Gummerus
2016 Taina Hinskala
2017 Kirsi Martin

VUODEN FLORISTI 2017 ON KIRSI MARTIN KAUNIAISISTA!