Äänestys on sulkeutunut, Vuoden Floristi julkaistaan Kukkakauppiaspäivillä la. 5.10.2019 Seinäjoella. Varaa paikkasi vuoden päätapahtumaan!

Liiton jäsenet ja jäsenyritysten työntekijät voivat käydä äänestämässä ehdokkaita vaikka heti. Vuoden Floristin ja Vuoden Nuoren Floristin lisäksi valitaan myös Vuoden Kukkakauppias, mutta jälkimmäiset päättää Kukkakauppiasliiton hallitus piirien ehdotusten mukaan. Kaikki tulokset julkistetaan tuttuun tapaan Kukkakauppiaspäivien iltajuhlassa, jota tänä vuonna vietetään Seinäjoella 5.10.2019. Tässä floristiehdokkaista esittelyt.

Keski-Suomen sekä Etelä-Pohjanmaan Vuoden Floristiehdokas:

Hanna Vehkalampi – floristimestari, yrittäjä ja alan monipuolinen äänitorvi! Hannan päämääränä on tuoda kukkien käytön kulttuuria kuluttajien tietoisuuteen sekä ”oppia itse uutta ammatillisesti koko ajan”. Aktiivinen myös kilpailutoiminnassa – kisaamassa, järjestämässä, tuomaroimassa ja varsinkin voittamassa! Voittoja ovat kotimaassa mm. SM 2014 ja 2015. Tällä hetkellä myös aktiivinen Keski-Suomen piirin toiminnan kehittäjä ja puheenjohtaja sekä Kukkasidonnan Suomen mestaruuskilpailujen 2019 kilpailunjohtaja. ”Näissä parasta on verkostoituminen ja yhdessä tekeminen niin alan huippuammattilaisten kuin yhteistyökumppaneidenkin kanssa.”

Hämeen piirin Vuoden Floristiehdokas:

Katja Nurminen, vastuuvalmentaja ja ammatillinen opettaja Ahlmanilla. Intohimo työhön pursuaa niin opetuksessa kuin kilpailemisessa.

Helsingin piirin Vuoden Floristiehdokas:

Minna Penttala – tämä iloinen, rempseä, kannustava, kekseliäs ja kaavoihin kangistumaton hyvän mielen tuoja, joka on tehnyt paljon työtä ja kehitystä alan eteen. Seuraa vaikka Penttala Floral Designin tyylikästä some-elämää tai muista Minnan pitkää ja ovia avaavaa uraa Kukkakauppiasliiton puheenjohtajana – tästä meidän ala kasvaa ja kehittyy!

Kaakkois-Suomen piirin Vuoden Floristiehdokas:

Anna Utti – 41-vuotias iloinen, eteläkarjalainen floristimestari Imatralta Kukkakauppa Haakanasta. On toiminut alalla yli 20 vuotta ja aloitti juuri Kaakkois-Suomen piirin sihteerinä – aktiivisesti siis mukana kukkakauppatoiminnan kehittämisessä. ”Haluan jakaa innostustani kukkaissanomasta kaiken kansan ulottuville ja lisätä käsityöläisyyden arvostusta alueella.”

Pohjois-Suomen piirin Vuoden Floristiehdokas:

Jaana Kaakinen Oulusta. Valmistui floristiksi 1989 ja floristimestariksi 2014, työskennellyt kukkakauppa-alalla 30 vuotta ja ollut aktiivisesti mukana SKKL Pohjois -Suomen piirin hallituksessa ja toiminnassa. ”Työnkuvani on luoda elämyksiä asiakkaille ja nautin siitä suunnattomasti!”

Savo-Karjan piirin Vuoden Floristiehdokas:

Petra Tapanila –
Petra on valmistunut floristiksi vuonna 2002. Hän on toiminut Savo-Karjalan piirin hallituksen aktiivisena jäsenenä valmistumisestaan asti ja hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2016 alkaen.
Petra on aktiivinen, energinen ja positiivinen alan toimija.
Hän on ollut järjestelemässä useita eri tilaisuuksia sekä kollegoille että kuluttajille (mm. Piällysmies-kukkasidontakilpailu). Hän pitää ammattitaitoaan yllä kilpailemalla; osallistunut useasti Suomen mestaruuskilpailuihin , joista onkin hopea ja pronssi mitali. Osallistuu aktiivisesti liiton koulutustilaisuuksiin ja on mukana järjestämässä niitä . Vuodesta 2017 Petra on toiminut Kuopion Kukkatoimituksen tukkupäällikkönä. Viimeisimpänä saavutuksena hän sai kukkasidontatuomarin oikeudet huhtikuussa 2019.

Varsinais-Suomen piirin Vuoden Floristiehdokas:

Josefiina Kivero – puutarhuri, floristi ja vuoden vaihteessa valmistunut floristimestariksi. Kilpailukokemusta on kertynyt paljon, mm. Taitaja 2013 Ammattitaitokilpailu/kultaa, Kukkasidonnan SM 2014/juniori hopea ja paras ensikertalainen, SM 2017/seniori pronssia, WorldSkills Sao Paulo 2015/Medallion for Excellence, EuroSkills Budapest 2018/kultaa ja Best of Nation. Josefiina osallistuu ahkerasti piirin tapahtumiin ja on toiminut myös kurssien pitäjänä sekä tuonut alaa positiivisesti esille. Työpaikkana Kukka-Ulvila ja Hautauspalvelu Ulvilassa.

http://