Vuoden Nuori Floristi 2020 on Mervi Juurikka

Floristi Mervi Juurikka Pudasjärveltä kertoo itse itsestään: Minua voisi kutsua kukkiin hullaantuneeksi ilopilleriksi. Vapaa-aikani kuluu usein alan lehtiä ja kirjoja lukiessa, sekä suunnittellessa ja kokeillessa uusia tekniikoita.

Lukion jälkeen lähdin opiskelemaan Kajaaniin Puutarhuri/Merkonomi kouluun, jossa löysin intohimoni kukkasidontaa ja tätä alaa kohtaan. Valmistuttuani 2017 jatkoin opiskelemaan Kempeleeseen Floristiksi ja sieltä valmistuin keväällä 2018. Parhaillaan olen hakenut opiskelemaan Mestarifloristikouluun.

Kilpailukokemusta minulla on Sadonkorjuu CUP 2018 -kukkasidontakilpailusta Gradia Jämsä Työelämäsarjan 1.sija ja Kokonaiskilpailun 2.sija.  International Designer of the year 2018:sta sain kaksi pronssisijoitusta ja Fusion flowers hydrangea table concept magazine 2018 kisassa 2 työtä lehteen.

Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi opiskella mestarifloristiksi ja osallistua uusiin kilpailuihin! Haluan kehittää itseäni ja taitojani ja oppia joka päivä uutta!

Vuoden Nuoren Floristin valinta
Suomen Kukkakauppiasliitto ry päätti Nuoren Floristin valinnasta 2016 ja ensimmäinen nimitys tehtiin Kukkakauppiaspäivillä Helsingin musiikkitalolla 2017. Vuoden Nuoren Floristin nimityksen tarkoituksena on nostaa esiin lupaavia, sinnikkäitä yksilöitä alamme laajasta nuorisosta ja näin kannustaa jokaista toimimaan alalla aktiivisesti ja ammatistaan ylpeyttä tuntien.
Vuoden Nuoret Floristit
2017 Heli Haapatalo, Ikaalinen