SM 2017

LILA HAGMAN ON KUKKASIDONNAN SUOMEN MESTARI 2017!

Musiikkitalolla 11.8.2017 ratkottiin kukkasidonnan Suomen mestaruus. Yksipäiväinen kilpailu sisälsi yhden ennaltavalmisteltavan tehtävän ja kaksi yllätystyötä. Kisan voitti Lila Hagman (Kukkahuone Verona, Lohja), toiselle sijalle sijoittui Hanna Klemetti (Keuda) ja pronssin vei Säde Alanen (SKKL Etelä-Pohjanmaan piiri).

Ensimmäiseksi sidottiin tehtävä numero 3, kukkakakku eli drip cake. Siinä parhaat pisteet sai Jämsän ammattiopiston Kati Paasonen. Toiseksi korkeimman pistemäärän saavutti Keudan Hanna Klemetti ja kolmossijassa oli tässä vaiheessa kiinni Keudan Josefiina Kivero.

Toinen kilpailutyö, Alkusoitto eli Prelude, tehtiin annettuun telineeseen. Telineestä piti käyttää vähintään se osa, jossa oli pyörät. Tämän työn korkeimmat pisteet sai Lila Hagman, seuraavina Säde Alanen ja Mari Ruohonen (Kaivokukka Kamppi, Helsinki).

Viimeisenä sidottiin ennaltavalmisteltu työ, työ numero 1 eli Naamio. Kisan parhaan naamion sitoi Hanna Klemetti. Toiseksi korkeimmat pisteet tässä tehtävässä menivät Lila Hagmanille ja kolmanneksi parhaat pisteet sai Tuula Lokka (Linja-Kukka, Kemi).

LÄMPIMÄT KIITOKSET KAIKILLE KILPAILIJOILLE JA ASSISTENTEILLE HIENOSTA KILPAILUSTA JA ONNEA VOITTAJAKOLMIKOLLE!