PIRJO KOPPI EUROOPAN KOLMANNEKSI PARAS FLORISTI!

Pirjo Koppi on kokenut kilpailija ja pitkän linjan ammattilainen. Floristiikka ja alan eteenpäin vieminen ja esiin tuominen ovat Pirjolle sydämen asioita. Pirjo tunnetaan tinkimättömästä osaamisestaan, viimeiseen saakka hiotusta tekniikasta ja samalla leikkimielisistä ja hassuttelevista töistään. Ja totta kai pinkistä väristä!

Pirjon assistenttina Genovassa toimi niin ikään alan rautainen ammattilainen, floristihortonomi Tiina Koskinen. Tiina ja Pirjo ovat kilpailleet vuosia yhdessä, osallistuen niin parikilpailuihin kuin yksilökisoihinkin. Tiina oli mukana myös viime kesänä Berliinin World Cupissa, jossa Pirjo Interflora-Suomen edustajana sijoittui niin ikään pronssille.

Suomen edustusta Europa Cupissa täydensi tuomarin vaativaa tehtävää hoitanut Varpu Suontaka-Lahtinen. Kiitos Varpu!

Kilpailutyöt Genovassa olivat seuraavat:

1. PARATA FLOREALE DI SANREMO. Italialaisen klassikkoauton, Fiat 500:n koristelu kukkasienitekniikalla. Pääosassa italialaiset kukat ja niiden kauneus.

2. PASTA, PESTO E FIORI. Pastaa, pestoa ja kukkia. Kunnianosoitus ikoniselle genovalaiselle pestolle ja kevätkukkien ihanuudelle.

3. MATRIMONIO IN VESPA. Sulhasen takana Vespalla hääpaikalle matkustavan morsiamen koristelu.

4. PIANTE E FASHION DI UN DESIGNER ITALIANO. Kasvi-istutus näyteikkunaan italialaisen miesten haute couture-muodin suunnittelijalle. Pirjon valitsema suunnittelija Salvatore Ferragamo.

5. AMORE E LUSSURIA. Rakkaus ja himo. 60 ruusua, viisi ennalta valittua lajketta. Sidottu kimppu.

6. PRIMAVERA A SORPRESA. Yllätystyö, jossa 2/3 yllätyslaatikon materiaaleista piti käyttää. Pakollisena materiaalina ruukussa oleva puu!

Kilpailun tulokset ratkesivat vasta lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Kilpailun voitti unkarilainen Tamás Endre Mezöffy ja toiseksi sijoittui Venäjän Roman Steinhauer.

Kuvia ja lisätietoja lisäämme sitä mukaa, kun niitä on saatavilla.

ONNEA PIRJO JA TIINA MAHTAVASTA SUORITUKSESTA JA KIITOS HIENOISTA KILPAILUHETKISTÄ!

Kuvat: Tomi Simolin ja Anu Pirhonen. Kiitos!

Kilpailusta saat lisätietoa myös täältä:

Flowerweb

Europa Cup 2016