KUKKASIDONNAN SUOMEN MESTARUUS 2021

2. Saana Nygren
  3. Maija Natunen

KILPAILUKUTSU

Tervetuloa kilpailemaan Kukkasidonnan Suomen mestaruudesta Tampereelle Ahlmanille 24.-25.9.2021. Ensimmäinen kilpailupäivä perjantaina alkaa klo 8.00.

Karsintakilpailussa perjantaina 15 kilpailijaa sitoo yhden ennalta valmisteltavan työn sekä yhden yllätystyön ja lauantaina finaalissa seitsemän kilpailijaa sitoo kaksi yllätystyötä. Finalistit julkistetaan ensimmäisen kilpailupäivän päätteeksi.

ENNALTA VALMISTELTAVA TYÖ:

Pöytä ”Elämän Lanka”

– Tekniikka vapaa.

– Elävän kasvimateriaalin tulee hallita.

– Kilpailuaika 3 h, erillistä esivalmisteluaikaa ei ole. Kilpailutilaan siirtymiseen, rakenteiden kokoamiseen ja materiaalin paikalleen tuomiseen on varattu aikaa 45 min. Tänä aikana kilpailutyöhön ei voi liittää mitään elävää materiaalia.

– Kilpailutyön sallitut max mitat 100cm x 100cm, korkeus max 250cm.

– Kilpailijan käytössä olevan alueen koko on 250cm x 300cm, (sisältää työskentelyalueen, kilpailutyön ja yhden työskentelypöydän (140cmx60cm) valmiina paikallaan.

– Alueella on harmaa puulattia tai vaalea muovipinnoite. Katso linkki. Kilpailupaikat arvotaan.

– Lattia tulee suojata työskentelyn ajaksi (mahdollinen tippuva vesi yms.) Lattian voi suojata joko kilpailuaikana tai kilpailutilaan siirtymiseen varattuna aikana (60min)

– Työ kootaan ja sidotaan kilpailutöiden esittelytilaan, sekä arvioidaan tässä tilassa, työtä ei siirretä. Työtä katsotaan joka suunnasta. Valaistus on tilan yleisvalaistus.

– Kilpailutyön tai sen osat saa tuoda esivalmisteltuina. Kilpailutyössä saa käyttää vapaasti kaikkea ei elävää materiaalia, sekä valmiiksi kuivaa orgaanista materiaalia. Kaikki elävä materiaali tulee lisätä kilpailuaikana.

– Elävän materiaalin voi puhdistaa ja mitoittaa valmiiksi ennakkoon. Elävää materiaalia ei saa muuten työstää tai yhdistää ennakkoon.

– Kilpailija tuo kaiken tarvitsemansa materiaalin tähän kilpailutyöhön.

– Sähköä ei ole käytettävissä.

– Työn tulee kestää sunnuntaihin klo 15 saakka, jonka jälkeen työn saa purkaa. Työtä on mahdollista huoltaa (lisätä vettä) lauantaina myöhemmin ilmoitettavan aikataulun mukaan.

– Kilpailijalla voi olla yksi assistentti, joka poistuu kilpailuajaksi.

– Tästä kilpailutyöstä ei voi esittää kysymyksiä.

– SKKL:n facebook sivuilta https://www.facebook.com/Skklry löydät videon, jossa esitellään ennalta valmisteltavan työn työskentely-/esittelytilat sekä tavaroiden kuljetusreitti

Kilpailumaksu 220 € (sisältää illalliskortin kilpailijalle lauantaille). Ilmoittautuminen kilpailuun Suomen Kukkakauppiasliiton www-sivujen ilmoittautumislomakkeella (www.suomenkukkakauppiasliitto.fi) alkaen 10.5. klo 10.00 ja viimeistään 30.6. klo 24.00 mennessä. Kilpailuun valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä 15 osallistujaa.

Tarkat ohjeet työkalupakista ja aikatauluista lähetetään ilmoittautuneille myöhemmin sähköpostitse.

Kilpailukomitea: Katja Nurminen, Katri Gummerus, Pirkko Aarnio-Mäkelä ja Päivi Lehti.