Olipa Hyvä Idea! vol 3 -seminaari

Juhlavuoden Kukkakauppiaspäivien yhteydessä la 24.9.2022 järjestetään upea Olipa Hyvä Idea! vol 3 -seminaari. Lisää infoa Kukkakauppiaspäivistä sekä ilmoittautumisen löydät sivulta Tapahtumat. Seminaari alkaa klo.12.00.

Kauklahden Kukkaa pyörittävät kauppiaat Pirjo Koppi ja Tiina Koskinen

Ostimme perinteikkään Kauklahden kukan yli kaksi vuotta sitten. Ennen koronaa Pirjon työt veivät häntä ympäri maailman: kukkasidontanäytöksiä, kursseja ja opetusta. Tiina puolestaan työskenteli kukkakaupassa Helsingissä sekä Pirjon assistenttina aina tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan.

Koronakevään maaliskuussa 2020 Pirjon kalenteri tyhjeni, kun kaikki tapahtumat ja tilaisuudet peruttiin.  Toukokuussa 2020 meille vinkattiin Kauklahden Kukasta ja juhannusviikolla kaupat olikin jo tehty.

Maailma ja tilanteet muuttuvat ja mukana menossa yritetään pysyä.

Vuosikymmenien kukka-alan kokemuksesta huolimatta Kauklahden kukka on kauppiaiden ensimmäinen oma kukkakauppa.

”Olemme kokeneet yhdessä vuosien saatossa monenmoista ja olemme kovissa liemissä keitettyjä. Kilpailutilanteissa olemme tottuneet työskentelemään kovan paineen alla. Tunnemme toisemme läpikotaisin ja välillä on tilanteita, joissa edes sanoja ei tarvita. Täydennämme toisiamme ja yhteistyömme sujuu loistavasti.”

Floristimestari ja yrittäjä Hanna Vehkalampi

Vehkanna on kolmevuotias elämyksellinen kukkakauppa Jyväskylässä, jonka liikeidea ja toiminta kehittyy jatkuvasti.
Rakkaudesta kukka-alaan olen pyrkinyt luomaan sellaisen kukkakaupan, jossa itsekin haluaisin asioida. Yli kymmenen vuoden työkokemuksen varrella olen ammentanut ideoita ja ajatuksia, jotka tuodaan esille kuluttajille omalla tavallamme Vehkannassa.

Haluan, että asiakkaamme voi elää, haistaa, maistaa, kuulla ja tuntea, kun hän astuu kauppaamme.

Paras muisto omasta työstä on aina tyytyväisen asiakkaan ja kuluttajan kiitos. Siksi asiakaspalvelu on yrityksemme perusta.

Olipa hyvä idea-seminaarissa kerron, millaisia kukkakaupan alkutaipaleet ovat olleet erikoisen maailmantilanteen saattelemana.

Floristi-kukkakauppias Outi Alanne

Olen Outi Alanne, 55-vuotias floristi ja Sitomo-kukkakaupan yrittäjä Espoosta.

Kukkakauppiaan ammatti on minulle rakas ja raskas. Erityisesti viime vuodet ovat olleet vaikeita koronan ja sodan vuoksi. Usein on löytänyt itsensä miettimästä syntyjä syviä: miksi teen juuri tätä työtä, miten jaksan jatkaa, onko minulla vaihtoehtoja? Miksi hakata päätä seinään? Onko kaikilla muilla helpompaa?

Esityksessäni tilaa saavat floristi-kukkakauppiaan työn huonot ja hyvät puolet. Miten palautua työstä, miten hallita stressiä.

Ehkä voimaa tulee siitä, että on muutakin kuin kukkakauppias? Itse olen nimittäin myös ja ennen kaikkea vaimo, äiti, tytär, sisar, ystävä, juoksija, retkeilijä, maailmanmatkaaja ja juuri nyt myös Kilimanjaron valloittaja.

Otsikkoa mukaillen kerron myös ainakin kymmenen paskinta ideaani. Niillä hyvillä on tullut jo leuhkittua ihan tarpeeksi.

Takaisin edelliselle sivulle

Suomen Kukkakauppiasliitto ry