Tervehdys jäsenille

Suomen Kukkakauppiasliitto ry perustettiin aikoinaan kukkien menekin edistämistä varten, karsimaan alan epäterveitä ilmiöitä, ammattitaidon kohottamisen, yleisön kasvattamisen ja apulaisten kouluttamisen takia.

Ja noita asioita yhdistyksemme pyrkii ajamaan edelleen.

Moni erikoinen vuosi on värittänyt myös meidän toimintaamme. On ollut rajoituksia ja tapahtumien peruutuksia, on jouduttu toimimaan säästöliekillä. Onneksi olemme taas saaneet osallistua koulutuksiin ympäri Suomen, kilpailutoiminta on taas startannut myös piiritasolla, ja viimeistään Kukkasidonnan Suomen mestaruuskilpailut Imatralla saivat alamme ihmiset sekä kukkasidonnasta kiinnostuneen yleisön liikkeelle sankoin joukoin. Upea tapahtuma saatiin järjestettyä aktiivisten alan toimijoiden kesken lähes kokonaan talkoovoimin ja voimme olla todella ylpeitä tästä huippuporukastamme!

Kaipaamme näkyvyyttä eikä meidän puolestamme kukaan muu ääntä pidä kuin me. Jokainen meistä on tämän yhdistyksen jäsen ja pystyy omalla toiminnallaan tekemään alaamme näkyväksi myös kuluttajille.

On ollut paljon keskustelua siitä, mikä SKKL ry:n tehtävä tänä päivänä on ja mitä jäsenmaksulla saadaan.

Kukkasidonnan Suomen mestaruuskilpailuiden järjestäminen on mm. SKKL ry:n vastuulla. Ilman jäsenmaksuja, näitä hienoja tapahtumia ei olisi mahdollisuus järjestää. On paljon kuluja, joita syntyy tämän mittakaavan tapahtumissa ja näihin kaikkiin jokainen omalla jäsenmaksullaan osallistuu. Kiitos siitä teille kaikille.

Tämän lisäksi jäsenmaksulla saa myös:

• Puutarha&Kauppa-lehden Floristi-liitteet (8 kertaa vuodessa)
  • FLORINT (International Florist Organisation) jäsenyys

-sähköpostikirje vinkkeineen n.7 kertaa vuodessa ja mahdollisuus osallistua kansainvälisiin kilpailuihin

(jos Florintin jäsenpostia ei jostain syystä sinulle tule, niin ilmoita siitä toimisto@suomenkukkakauppiasliitto.fi)

• Koulutukset ja seminaarit jäsenhinnoin
  • Jäsenkirjeiden mukana tulevat opetus/vinkkivideot
  • Oikeus osallistua SM-kilpailuihin

Jäsenetuja kartoitetaan ja kehitellään vuosittain. Tällä hetkellä pohdimme jatkuvasti uusia opetusvideoiden aiheita mm. Kempeleen floristimestari-opiskelijoiden kanssa. Myös alennuskampanjoita hotelliketjujen yms. kanssa selvitellään. Jäsenetuja mietittäessä meidän täytyy huomioida yhdistyksemme kaikki jäsenet, edut on oltava kaikkien saatavilla tasavertaisesti ja tämä luo myös oman haasteen.

Suomen mestaruuskilpailuiden järjestäminen, koulutusten organisointi, kansainvälisen yhteistyön ylläpito, tiedottaminen ja toimistotehtävien hoitaminen vaatii paljon resursseja niin taloudellisesti sekä ajallisesti.  Keskushallituksen väki tekee työtään oman päivätyön ohella. Liitolla ei siis ole palkattua henkilökuntaa. Myös tästä syystä meidän kaikkien jäsenten oma panos on ensiarvoisen tärkeää. Piirit ja jäsenet voivat hakea tukea alaamme positiivisella tavalla esille tuoviin tapahtumiin. Myönnämme apurahaa jälkikäteen tapahtumaselvitystä vastaan. Ja kaikki asiasta innostuneet toivotamme lämpimästi mukaan piirien toimintaan. Tekijöitä tarvitaan aina lisää. Piirien hallituksiin voivat siis tulla kaikki jäsenyritysten työntekijät, keskushallitukseen vaaditaan henkilöjäsenyys tai yrittäjäjäsenyys.

Ja muistattehan tarkistaa, että omat yhteystietonne ovat ajan tasalla. Jäsenkirje lähetetään kuukausittain antamaanne sähköpostiosoitteeseen. Muutoksista voi ilmoittaa toimisto@suomenkukkakauppiasliitto.fi

Takaisin edelliselle sivulle

Suomen Kukkakauppiasliitto ry