date sunnuntai, 17.joulukuuta Etusivu

Suomen Kukkakauppiasliitto ry - Finlands Blomsterhandlarförbund r.f. Suomen kukkakauppiasyrittäjien ja floristien järjestö

Suomen Kukkakauppiasliitto on 84-vuotias kukkakauppiaiden ja floristisen alan koulutuksen tai tutkinnon suorittaneiden valtakunnallinen toimialajärjestö. Liitto muodostuu kahdeksasta alueellisesta piiriorganisaatiosta. Jäseniä liitossa on 331(jäsentarkistus 31.5.2015) ja toimisto sijaitsee Helsingin Tukkutorilla. Liiton tunnus on kielo, Convallaria majalis.

Suomen Kukkakauppiasliitto on Puutarhaliiton ja Helsingin seudun Kauppakamarin sekä kansainvälisen kukkakauppiasjärjestön FLORINTin jäsenyhdistys.

Toiminnan painopistealueita ovat edunvalvonta, koulutus- ja kilpailutoiminta, alan tunnettuuden lisääminen sekä kansainvälinen yhteistyö.

Vuosittain järjestettävillä Kukkakauppiaspäivillä nimetään Vuoden Floristi ja Vuoden Kukkakauppiasyrittäjä. Päivien ohjelmaan kuuluu myös liiton vuosikokous.

19.09.2017: HELI HAAPATALOLLE EM-PRONSSIA!

21.08.2017: VUODEN NUORI FLORISTI ON HELI HAAPATALO!

21.08.2017: VUODEN KUKKAKAUPPIASYRITTÄJÄ ON MIMMI TURUNEN IVALOSTA!

21.08.2017: VUODEN FLORISTI 2017 ON KIRSI MARTIN!

21.08.2017: LILA HAGMAN ON KUKKASIDONNAN SUOMEN MESTARI 2017!