date torstai, 8.joulukuuta Etusivu

Suomen Kukkakauppiasliitto ry - Finlands Blomsterhandlarförbund r.f. Suomen kukkakauppiasyrittäjien ja floristien järjestö

Suomen Kukkakauppiasliitto on 84-vuotias kukkakauppiaiden ja floristisen alan koulutuksen tai tutkinnon suorittaneiden valtakunnallinen toimialajärjestö. Liitto muodostuu kahdeksasta alueellisesta piiriorganisaatiosta. Jäseniä liitossa on 331(jäsentarkistus 31.5.2015) ja toimisto sijaitsee Helsingin Tukkutorilla. Liiton tunnus on kielo, Convallaria majalis.

Suomen Kukkakauppiasliitto on Puutarhaliiton ja Helsingin seudun Kauppakamarin sekä kansainvälisen kukkakauppiasjärjestön FLORINTin jäsenyhdistys.

Toiminnan painopistealueita ovat edunvalvonta, koulutus- ja kilpailutoiminta, alan tunnettuuden lisääminen sekä kansainvälinen yhteistyö.

Vuosittain järjestettävillä Kukkakauppiaspäivillä nimetään Vuoden Floristi ja Vuoden Kukkakauppiasyrittäjä. Päivien ohjelmaan kuuluu myös liiton vuosikokous.

04.12.2016: LILA HAGMANILLE KULTAA EUROSKILLS-KISASSA!
Göteborgissa 1.-3.12.2016 kisatuissa ammattitaidon Euroopan mestaruuskisoissa Euroskillsissa Suomen edustaja Lila Hagman voitti floristiikkalajissa kultaa!

02.12.2016: JOULUN 2016 KUKKATRENDIT
Vuoden 2016 joulun näkyvin kukkatrendi on luonto ja luonnonmateriaalit. Sammalet, kävyt, erilaiset oksat ja havut ovat vahvasti läsnä niin upeissa leikkokukkakimpuissa kuin erilaisissa asetelmissa ja istutuksissa.

26.09.2016: KAAKKOIS- SUOMEN PIIRISSÄ TAPAHTUU!

12.09.2016: Etelä-Pohjanmaan piirin syysretki Sundin puutarhalle Pietarsaareen

14.08.2016: TERVETULOA JUHLIMAAN PIRJON EM-PRONSSIA!
Suomen Kukkakauppiasliitto ry toivottaa kaikki jäsenensä tervetulleiksi juomaan mitalikahvit Pirjo Kopin EM-pronssimitalin kunniaksi!